Najväčšia predajňa v SR !!!
3 poschodia - 750 m2
2 hodiny inšpirácií
Už 26 rokov pre Vás.
Prihlásiť sa Registrácia
0 ks / 0.00 €

prečo Delphin prúty ?

618188.jpg


Rozdelenie prútov podľa použitia.

617794.jpg 617784.jpg 617785.jpg 617788.jpg 617789.jpg 617786.jpg 617787.jpg


5 dôvodov prečo preferujeme Delphin prúty. 

Ahoj, volám sa Majo Syro a už 27 rokov Vám pomáham s výberom rybárskeho náčinia u nás vo Zvolene. 

V tomto videu si zodpovieme aj tieto otázky.

Ktoré rybárske značky prútov majú najlepší pomer kvalita, cena a prečo ? 

Ktorá značka na Slovensku má najrýchlejší a najefektívnejší servis ?

Ako sa vyvíja úplne nový prút a ktoré kroky sa vykonávajú na Slovensku ? 

Prečo sú prúty Delphin jedným z najvyhľadávanejším rybárskym výrazom v GOOGLI či na HERUÉKE ?

A nielen to.... ak Vás to zaujíma, môžete si pozrieť video.



Položil som otázku na dizajnéra od Mossu Mgr. art..Radúza Piljana - ako sa tvoria prúty, ako podklad na video.

A vznikla veĺmi zaujímavá necenzúrovaná verzia...nech sa páči ničím nerušené čítanie prajem, Majo Syro a Rybár Zv team.

Ahoj Majo.

Čiže, ak správne chápem, otázka znie, prečo prúty Delphin.

Začal by som snáď zo širšia, neviem čo všetko použiješ. Keď značka Delphin pred mnohými rokmi začínala, do jej okruhu patrilo len pár produktov. Bolo to z dôvodu, že sme hľadali produkty, ktoré na Slovensku neboli ideálne zastúpené. Boli to prvé pokusy so stoličkami, bivakmi, ale do tých prvých rokov sa zaraďujú aj prúty.

Predávalo sa síce všetko, ale prúty zarezonovali najviac. Bola to dnes už legendárna trojka: Etna, Magma a aj Thunder, ktorý vlastne po tých rokoch stále ide svoju prvú generáciu a patrí medzi úplnú klasiku :) Prúty zarezonovali asi najviac práve z dôvodu, že boli iné. Sú totiž vždy nejaké trendy, ktoré hýbu trhom a práve toto trio prišlo ako odlišné bordové zjavenie. Vtedy to boli naozaj úplné počiatky, kedy sme sa aj vďaka malej veľkosti firmy nedostali až do úplného vývoja a viac menej sme vybrali len vhodný blank, ktorý by sme pre prúty použili. Každopádne sme videli potenciál vo vývoji prútov z dôvodu, ktorý funguje dodnes. Vieme doniesť na trh sériu prútov, ktoré sú priamo určené pre tunajšie podmienky.

Vytvorí sa dostatočný dopyt po nejakom extrémne zriedkavom prúte? Okey, dokážeme ho navrhnúť, vyrobiť a priniesť na trh v požadovanej kvalite. Málokto si uvedomuje, že výroba prútov je náročná aj z logistických dôvodov. Totiž fabrika, ktorá prút vyrobí, nevyrába samotný carbon- teda jeho pláty. Na to sú špecializované firmy, ktorých zameraním je len výroba carbonu, ako samotnej suroviny. Tu sa dostávame k dôvodu, prečo drvivá väčšina značiek robí prúty v ázii. Proste musíš mať v dobrom dopravnom dosahu producenta carbonu. Úzkoprofilový výrobcovia carbonu, ktorý by dokázali dodávať v Európe a navyše za prísnych podmienok (keďže aj transport má svoje úskalia), tak to je fakt problém a zároveň aj dôvod, prečo v európe takme žiadny výrobcovia nie sú. A samozrejme, potom je časť prútov, ktoré sú síce made in europe, ale jedná sa v mnohých prípadoch len o finalizáciu. Blanky nakúpia v ázii a tu sa na to osadia očká, sedlá a je z toho európsky produkt, i keď blank vznikal v ázii :)

Vieš Majo, teraz si uvedomujem, veľká časť toho, čo by som mohol napísať, je zároveň firemným tajomstvom, takže tú tému nemôžem úplne rozoberať, hlavne materiálové špecifikácie, či detaily o produkčných firmách. Čiže bez technických dát sú moje slová len omáčky. Snahu mám, len neviem či to bude stačiť.

Proces prípravy prúta je nasledovný. Počas sezóny zbierame podnety na nové modely, nie len od testerov, ale aj od koncových zákazníkov, na fb a podobne. Často sa podnety líšia a často sa zaoberáme aj modelmi, ktoré napríklad na Slovensku nemajú kvôli gramáži, či dĺžke šancu. Je to z dôvodu, že možno práve tento model vyžadujú zákazníci inej krajiny :) Čiže po zbieraní podnetov nastupuje proces navrhovania. V rámci firemného tímu preberáme možné detaily prútov, vhodnú akciu. Navrhujú sa samotné blanky, ich konštrukcia, priemety, kónusy a počet vrstiev vrátane ich orientácie. Toto sa následne konzultuje s výrobnou fabrikou. Prebieha výroba trnov (na ktoré sa pláty nakrúcajú). Po výrobe samotných blankov cestujeme do výroby, kde za pomoci strojov testujeme samotné blanky a ich správanie pri preťažení, ako aj vlastnosti a prípadné chyby. Na blanky sú osádzané napríklad očká a rieši sa ich rozmiestnenie. Málokto si uvedomuje, že aj malé posuny, či zámeny veľkostí očiek robia obrovské správanie v zmenách blankov. Príklad- ak začneme na kaprovom prúte 50tkou očkom a na rovnaký blank dáme aj očká začínajúce 40tkou rovnakej značky a typu, bude sa javiť prút úplne inak.

Samozrejme samostatnou kategóriou je vytváranie rukovätí. Tam vyberáme sedlá, ktoré sa hodia ergonomicky, ale aj kapacitne- aby sa dal osadiť očakávaný navijak (jeho veľkosť). Pri osádzaní sediel hľadáme dlhšie vždy správne miesto. Je to predsa len záťaž a teda upravuje sa ťažisko, skresáva sa, či pridáva na samostatnej rukoväti. Úplne inú hmotnosť majú korkové časti, inú penové, inú rubber cork.... Proste je to tak. Sú typy prútov, kde takmer nevyvážiš. Vyslovene by si buď potreboval oceľové závažia na koniec. Dôvodom býva konštrukcia a tuhosť blanku, ktorá je vyžadovaná. Je to fakt celý elaborát, inak sa pracuje na kaprových, inak na prívlačových.... A potom sa dookola vzorkuje, testuje, vzorkuje a testuje :) Keď sme si istý, že prút je už ukončený po stránke funkčnosti, prichádza na rad dizajnové dotvorenie a predaj.

Každopádne osobne si myslím, že nás ľudia vnímajú práve ako prútovú firmu už od čias prvej Etny. Je to z dôvodu, že do prútu vieme vložiť výborné funkčné vlastnosti, príjemný komfort používania, často netradičný dizajn a dostupnú cenu. My totiž robíme z prútov dostupný tovar. Kedysi to fungovalo tak, napríklad u prívlačiarov, že prúty boli kompromisom. Vybral si jeden-dva kusy, lebo boli pomerne drahé. Dnes sme umožnili to, že bežný rybár si môže vybrať prút, ktorý je na daný typ chytania najlepší. Nie náhodou máme množštvo fanúšikov, ktorí od nás majú celú paletu prútov.

Posledným dôvodom prečo si vybrať nás je špičkový a rýchly servis. Snáď žiadna značka nemôže povedať, že ich prúty sú večné a nezlomiteľné (ak sa teda nebavíme o sklolaminátových roxoroch:). Proste prút, keďže je z carbonu a hrozí ťuknutie o skalu, či o auto, je vždy náchylný na poškodenie (nezáleží na značke prúta). Práve pre takéto prípady je dôležité mať prút od firmy, ktorá okamžite vyrieši reklamáciu a výrazne skôr ako je zákonná lehota, dodá prút, či jeho diel opravený/vymenený. A my si na špičkových službách zakladáme.

--

S pozdravom / Best regards,

Mgr. art. Radúz Piljan
Design & Marketing

Zobraziť ako: katalóg | tabuľku
X

609495.jpg